Lead Management

Is het genereren van leads en het converteren daarvan naar nieuwe klanten belangrijk voor jouw organisatie? Dan is het opzetten en ten uitvoer brengen van een slimme lead management strategie onmisbaar.

Met behulp van lead management bouw jij jouw contactendatabase uit, ontwikkel jij hieruit Marketing Qualified Leads om deze te converteren naar Sales Qualified Leads. Marketing automation wordt ingezet om dit proces effectief en efficiënt in te richten en uit te voeren. Wil jij meer weten over hoe lead management en marketing automation bij kunnen dragen aan het commerciële succes van jouw organisatie? Neem contact met ons op!

 

Het belang van Lead Management

Een succesvolle lead management strategie reduceert jouw acquisitiekosten en verhoogt jouw commerciële resultaat.

Door het uitvoeren van gerichte campagnes op jouw gesegmenteerde leads, verhoog je jouw conversies.

Onze specialisten kunnen je onder andere helpen bij het definiëren van doelgroepen, het beschrijven van buyer personas en hun customer buying journey, het opstellen van een contentplan, het ontwerpen van campagnes, het vaststellen van KPI's en het bepalen van de juiste tools.


Lead Management met Marketing Automation

Er valt voor organisaties veel tijd te besparen door handmatige en repeterende processen te automatiseren. Dit geldt ook voor de marketingprocessen rondom lead management. Marketing automation ondersteunt het proces van het genereren en verder ontwikkelen van je leads.

De mogelijkheden van marketing automation software zijn eindeloos. Ze geven jou de kans om je grip op de customer buying journey te vergroten en de effectiviteit en efficiëntie van je verkoopteam te vergroten. Niet alleen het online gedrag (zoals bezoeken van webpagina’s, downloads van content, reacties op social media en openen van e-mails) van jouw klanten en prospects wordt inzichtelijk, maar jij kunt hier ook volledig automatisch gericht op inspelen met je marketing- en salesactiviteiten.

Download het gratis eBook

In dit eBook leer je meer over:

  • Het aan tafel krijgen van de juiste teams en spelers
  • Het gebruik van de juiste systemen: Marketing Automation & CRM
  • Het vaststellen van de doelstellingen
  • Het creëren van intelligent lead flows en het inzetten van lead nurturing
  • En nog veel meer...

 

Binnen 2 weken starten met Lead Management

Je weet nu wat de meerwaarde van lead management voor jouw organisatie is, maar hoe gaat dit proces precies in zijn werk? Cloudselling ondersteunt jouw organisatie bij het inrichten van jouw lead management processen en het onboarden op het marketing automation platform. Doordat deze software (veilig) in cloud draait, is de benodigde inspanning vanuit ICT minimaal. Wij stellen gezamenlijk een helder stappenplan op, waarmee jij binnen 2 weken up & running bent. Je verdient je investering hierdoor snel terug!

 

Wij zijn er voor jou

Ons team staat klaar om jou op een pragmatische wijze te ondersteunen om succesvol aan de slag te gaan met lead management en marketing automation.

Nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden van lead management voor jouw organisatie? Wil jij graag weten wat Cloudselling voor jou kan betekenen? Of ben jij er al helemaal uit en wil jij zo snel mogelijk aan de slag? Maak dan nu een vrijblijvende afspraak met onze specialisten.

Vul het formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Deel deze content via Social Media

Laan van Waalhaven 470
2497 GR Den Haag

Telefoon: 070 - 7440836

Email: info@cloudselling.nl

Website: www.cloudselling.nl

Cloudselling is specialist op het gebied van B2B Lead Management. Met onze dienstverlening rondom Lead Management, Marketing Automation en Act-On realiseren wij concrete doorbrekende resultaten voor uiteenlopende B2B-organisaties, van MKB tot corporate niveau. Wij ondersteunen organisaties op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau.